Monday 4 July 2011

Kisah hidup manusia sekelilingku..

Asalamualaikum everybody... 


hee, crita tok maybe srius lah and maybe lawak kadang-kadang..just mok cerita jak and mok kongsi kepada follower bah.. dalam hidup tok, perkara nok berulang-ulang is karma.. contoh bila aku buat sesuatu dengan seseorang, benda ya akan berulang ke aku lagik.. so, sik kesah lah kalau benda nok aku buat ya akan terulang kat aku.. tapi ya lah,aku pernah jadi seorang nok EGOis dolok.. penghujungnya aku dapat SATU PENYESALAN.. penyesalan nok sikda penghujung.. AND!!!! bndaya terulang sekali lagik.. hehe.. sik paksa mok baca post tok sebab ku tauk nya boring bah..hehe..just kongsi pengalaman..


pada suatu hari,aku berjalan-jalan dan terus terjatuh..ehhh,, salah! bukan ya nok mok di cerita aku.heee, ok2.sirius lah, aku dolok pernah jatuh cinta and bergerek dengan seseorang..wah,sik sangka mun aku tengok-tengok muka nya nak, ada lah kdak AGNES MONICA.. hehe..(perasan lah pulok dalam crita sad kdaktok) hehe.. jadi kmkorang begerek lah..hehe.. dalam tempoh mok dekat 6 bulan kdakya, kmkorang sik sepahaman.. terputus lah percintaan kmkorang di tengah jeraya *ceh serawak alu jak bunyi..heheh.. lepasya, aku ditawan oleh seorang perempuan, wah~ terar juak mpuan ya pikat aku..sampey aku boleh buat keputusan and terimaknya jadi gerekaku..so amazing(ada gk puji dirik..rasa cute pulak aku sitok) he he..sik lamak mekorang begerek, lalu putus..kakya aku nyesal gilak..masaya aku form 4 and ex ku ya form 5..hehe..*terasa tuaija lah sikit nak.. hek hek.. tapi aku benar-benar nyesal time ya..disebabkan EGO ku ya..tapi syang,nya sik maok lalu turn ngan aku(apa lah nasib nak) ok2..eh, lupak mok madah,nya ya kazen aku.. aku tunggah mak nya "USU".. woh,! time ya mak aku sokong lalu kalau aku gk berkawan(erti kata lain gerek lah) dengan nya..tapi,apakan daya, kazen.. and tok ada gik bendaya terulang.. aku keliru lah,siapa EGO..antara aku kah NYA..sikpa, aku dah berubah, tapi NYA polah macam aku tok lebeh MUDAK dari nya..woh~! nya tunggah aku dengan NAMA SANDARAN aku kat umah.haaaa~ first rasa maok tetak lah bila nya tunggah kdakya..sebab Before ya NYA tunggah aku dgan nama nok aku rasa cute "hby,ayg,abg' tapi kinek terasa lawak lah bila nya tunggah aku 'EIM' hehe..ok2..aku cuba biassakan dirik.. biasa lah,fikiran nok belom matang(rasa dirik terlalu matang lah aku tok) hehe..aku masak,rebus,goreng,masak kicap,masak merah dah ngan prangey kedakya.. sikpa ya, aku coba biasakan dirik tok.. mok jadi nok terbait lah konon.. hehe.. rasa macam super hero jak ku tok nak..hehe.. biarlah,aku terimak apa nok orang buat kat aku.. mungkin tok balasan nya.. sebab ya aku belom dapat terimak mana2 wanita jelita( ceh jual mahal lah konon ku tok) nok coba 'menggoda' aku.. hehe.. minta maap k.. beri kmk ruang k..(ada gk k kmk2 lam blog ku tok) haha..bak kata lecture mekorang.. : *TERASA GELIK LAH..haha.. aku dah coba mok bukak hati tok kat org lain,tapi sikdapat.. and aku gik terpikey sigek pekara manusia tok..pernah ku bca dalam komik,tengok movie indon/mlaysia.. 'BILA DAH TERLAMBAT, BARUK MOK MENYESAL' Tabiat orang kita kot..hehe.. sik pasti.. kelak bila dah aku dengan org lain, ko jeles sik tentu pasal..aku tertanyak-tanyak pa nok di jeles nya..ok, aku ekot rentak nya, aku mok tengok sejauh ney ego nya dapat polah.. takut juak ku nya nyesal satu hari kelak..tapi ya lah(berapa banyak aku mok guna perkataan tapi tok) hehe..ya lah tek,aku sik maok tgor nya, biar nya sedar ngan dirik nya..


dalam cerita tok,aku xda kaitkan yang hidup / yang mati ok.. kisah hidup aku jak..sik paksa lah sapa mok baca ok..kelak mun aku buat nok cali-cali jak,rosak leptop korang..tauk lah pesen kita tok..makan pun depan laptop,minum pun depan laptop..kelak bila time baruk2 mok kunyah makanan,tetiba ada terbaca kat blog tok tentang lawak-lawak..terkeluar& tersimbor makanan nok dalam mulut korang ya kat laptop..last2 rosak..hehe..so
p/s: tgok nok lawak,boh peram makanan dalam mulut,tersimbor klak..hek hek hek~ 



Asalamualaikum...

No comments:

Post a Comment