Monday 4 July 2011

Bila aku berfikir secara matang.

.Asalamualaikum everybody..


Tok nya aku mok mulakan kisah hidup 'saorang' pelajar kononya belajar di 'institute' lah tek..tapi sik lah se'institute' gilak tempat ya.. bayaran jak mahal kononya ambik DIPLOMA.. tapi ya lah.. pelajaran sik lah kedak DIPLOMA gilak.. hek hek hek.. tapi bukan ya kau mok cerita.. 


Tapi, aku mok crita tentang kehidupan aku tok.. time tok ku gik bujang, teruna, virgin lah sikit, and sik lupak aku tok baru mok masok 19 and nok paling penting sekali is aku tok SINGLE N TROUBLE.. haha.. sitok aku ada lah kaitankan tentang 'promote' dirik aku sendirik lah.. sekali gik mok padah yang aku tok "SINGLE" haha.. so ada sapa nok berminat ya, rajin-rajin lah update and baca-baca apa nok ku post dalam tok.. 


Hehe.. Dengan *isi-isi penting tok...( ceh, macam lam karangan bahasa malaysia lah pulak) hehe.. aku mok mulakan dengan BISMILLAH.. kisah ku tok sikda kaitan dengan orang yang hidup or mati, buku or komik, drama or filem..okay..tok tentang dirik aku.. hehe.. nok baca ya ada lah untung sikit.. sebab dapat tauk siapa aku sebenarnya.. perkara tok dah lamak ku pendam sejak "MR M" gelaran lam kelas,nya lecture aku.. nya suruh aku baca sigek blog.. tajuk blog ya "KERETAMAYAT" .. Pergh.. start dari ya aku terus update Blog ya and secara sik sengaja dan bangga, aku telah jadi seorang "pembaca" walaupun aku tok bukan "ulat buku" pun.. tapi,honestly lah nang ku minat lah baca blog ya.. menarik blog ya....bila dah ku baca-baca "semua" entry lam ya, macam-macam aku rasa.. Mok TOBAT lah,apa lah..hehe .. yalah, sebagai umat islam nak,solat ya penting..eh* kluar topik gk..rasa2 cam ulamak dah aku..  hehehe.. so aku ada terbaca and membaca sigek cerita tok tentang SEKS.. tapi dalam ya semua nok mengisahkan tentang nasihat..bagus lah blog ya, mun aku jadi "judges" kan, aku bagi nya 7 bintang..(ada gik aku perasan mok jadi juri).. hehe.. so, baca punya baca.. ada lah ku terasa sikit tentang kata-kata nya,tapi semua ya benar bah..so, sikperlu lah aku terasa sebab ya betol.. jadi,*Terasa berdosa lah aku tek bila baca.. Hek Hek.. bila aku terbaca tentang pernikahan tok, wah!! "intresting" kata org puteh..best gilak.. bagus lah blog ya..bagi org nok "PERASAN MUDAK" kdak aku tok bagus baca.. blog ya membuatkan aaku makin semangat mok bertaubat and belajar..ada sebab sebenarnya..(haha.. aku mok bertunang+berkahwin=dapat anak) *ceh aku angan2 dah tok..hehe.. yalah tek, benar bah semua ya.. kalau lah aku tok di jodohkan awal kan, SYUKUR ku ngan MAHA ESA..and mun lah aku tok di jodohkan ahey2 kan, tetap juak aku bersyukur..sebab ya ketentuan ilahi..(heeee~ sori k kalau aku pun bahasa tok campor-campor..biar org baca nya ada best sikit.. macam makan 'rojak' walaupun nya itam,campor2,. tapi nya nyaman di makan..bagi aku lah,sik tauk korang.. then, bebalit ngan topik tek.. "Bila aku berfikir secara matang" *ceh,tok lah kaitan nya tek aku tulis 'tittle' ya.. bukan suka-suka jak ya..hehe.., kakya aku terus pike mok bertunang ngan seseorang walaupun aku tok gi "SINGLE" tek.. siktauk pahal tetiba aku pikir tentang ya.. aku takut juak sebenarnya.. terasa "DOSA" aku tok dah be'baldi-baldi dah bah..(ceh,gubahan 'berbakol-bakol' lah tek) hehe.. sok,teringin juak aku mok tamatkan zaman BUJANG ku tok tek.. sik kesah lah aku tok lom puas enjoy kah udah..tapi ya lah,bila fikir jak tentang dosa tok, aku terus terasa taukut.. daripada dosa berlarutan,bagus kita tamatkan nya jadi pahala(tandanyanya aku tok takut ngan ALLAH lah) huhu.. ya lah tek,tapi sampei kinek aku belom gik di turunkan jodoh.. bukan mitak mok kahwin awal lah,sebab aku tok masih belajar gik.. aku ada target.. dalam masa 2or3 tahun yang akan datang, insyaALLAH kalau sikda halangan nok datang kat aku,aku dah tamat belajar and dah dapat kerja masa ya.. so, aku bertekad kalau ada seseorang nok dapat molah ake "tergoda" ataupun terpikat dengan erti kata lain, so aku mok tunang kejap and kahwin.. hehe.. *ada gik ku angan2 tok.. haha.. Tapi benar lah.. ya CITA-CITA aku bah..KALAU LAH TIME YA AKU DAH HABIS BELAJAR AND ADA KERJA TETAP.. harta belakang kira..KAHWIN SECARA MISKIN PUN BOLEH BAH ASAL DI RESTU OLEH FAMILY PIHAK LAKI AND PEREMPUAN..ADN KAHWIN YA SECARA HALAL..hehe..ok apa..HARTA boleh di carik bah..kan3.. so, PIKEY-PIKEY kan lah.. ya jak nok aku mok ceritakan(ceh dah macam penutup karangan lah pulok! heheh..okaylah.. ASALAMUALAIKUM.

No comments:

Post a Comment